Sprawdź jak użytkownicy oglądają Twoje filmy w sieci dzięki narzędziu do analityki wideo

Sprawdź jak użytkownicy oglądają Twoje filmy w sieci dzięki narzędziu do analityki wideo - na obrazku zrzut ekranu z aplikacji Wistia, widoczna jest na nim klatka z filmu oraz statystyki odtworzeńWszyscy uwielbiamy filmy wideo. To na ich popularności wypłynęła taka strona jak chociażby YouTube. Dzięki niej każdy mógł nagrać film i opublikować go w sieci. Najlepszych autorów użytkownicy nagradzali kolejnymi wyświetleniami. W ten sposób pojawiły się nowe gwiazdy, które szturmem zdobyły popularność w sieci. Do tej pory powodzenie materiałów wideo mierzyło się w bardzo prosty sposób: liczbą wyświetleń, ocen i udostępnień innym użytkownikom w sieci. Takie dane nie pokazują jednak pełnego obrazu. Nie dowiemy się dzięki temu jaki moment filmu był najczęściej powtarzany, kiedy użytkownicy porzucali oglądanie albo jakie filmy spodobają się im w przyszłości. Znaleźli się śmiałkowie, którzy postanowili rozprawić się z tym problemem raz na zawsze. I trzeba przyznać, że zrobili to naprawdę dobrze.

Wistia to genialne narzędzie do analityki filmów wideo. Dzięki niemu każde odtworzenie naszego filmu będzie badane w celu udzielenia nam odpowiedzi na temat jego popularności. W ten sposób będziemy mogli dowiedzieć się jak każdy użytkownik ogląda nasz film. Mapa ciepła pokaże nam, które momenty najbardziej angażowały oglądających. Dowiemy się także ile osób przewijało materiał i w których miejscach. Sprawdzimy też w jakim momencie najczęściej przerywano odtwarzanie. Takie informacje przydadzą się wszystkim autorom. Pozwolą im odpowiedzieć na pytanie co się sprawdza, a co nie.

Jak to działa? Bardzo prosto. Wystarczy założyć konto w serwisie, wgrać film, pobrać jego kod i osadzić go na stronie. System będzie śledzić każde odtworzenie naszego materiału. Niestety usługa nie jest darmowa. Im więcej filmów chcemy analizować, tym więcej przyjdzie nam za to zapłacić. Jednak w tym przypadku naprawdę warto. Możliwości tego narzędzia są ogromne. Wistia pozwoli na:

  • badanie tego jakie materiały wideo były oglądane przez konkretnego użytkownika przed wykonaniem jakiejś akcji na stronie np. zakupem naszego produktu,
  • jakich użytkowników najbardziej angażują nasze filmy,
  • kto w danej chwili ogląda materiały,
  • jakie tematy interesują użytkowników oglądających wideo,
  • jakie filmy mogą spodobać się im w przyszłości,
  • jak prezentuje się skuteczność naszych kampanii wideo w czasie,
  • jaki odsetek użytkowników odtwarza filmy po wejściu na stronę,
  • które filmy mają szansę na ogromną popularność,

Patrząc na narzędzia takie jak Wistia wydaje się, że tworzenie innowacyjnych rozwiązań wcale nie jest takie trudne. Przepis jest prosty: weź coś co sprawdza się w jednym miejscu i umieść to tam gdzie jeszcze tego nie ma, a może być na to popyt. W ten sposób otrzymasz innowacyjny produkt i stworzysz rynek, którego jeszcze nikt nie podbił. Twórcy Wistia zrobili kawał naprawdę dobrej roboty. Przygotowali kompleksowe narzędzie do analityki wideo w sieci. To swoisty odpowiednik Google Analytics wykonany z myślą o filmach. Możliwość zbadania praktycznie każdego aspektu danego materiału otwiera ogromne możliwości przed twórcami filmów wideo.  Skorzysta na tym także marketing. Dzięki informacjom uzyskanym za pomocą Wistii autorzy będą mogli udoskonalać swoje materiały, sprzedawać więcej produktów i usług zwiększając przy tym zadowolenie użytkowników. I wszyscy będą szczęśliwi.

Źródło obrazka: flickr.com (CC)