Social media + rozwój produktów = innowacje

Social media + rozwój produktów = innowacjeWiele osób słysząc hasło socia media ma na myśli Facebooka. Spore grono na propozycję rozwoju produktów społecznościowych mówi: po co robić coś skoro jest Facebook. Tymczasem serwisów społecznościowych jest cała masa. I ciągle powstają nowe. Nie wynika to tylko z mody na social media. Podyktowane jest przede wszystkim tym, że mechanizmy społecznościowe doskonale nadają się do rozwiązywania różnych problemów i kooperacji pomiędzy użytkownikami. Dzięki stawianiu na odkrywanie nowych dróg są także motorem innowacyjności. Kalypso – firma, która zajmuje się dostarczaniem nowatorskich rozwiązań, stworzyła raport na temat rozwoju produktów za pomocą social mediów. Warto się z nim zapoznać.

„Social media and product innovation” to kilkustronicowy dokument w języku angielskim. Można ściągnąć go za darmo ze strony Kalypso. Z jego lekturą powinny zapoznać się wszystkie osoby, które planują rozwój swoich produktów i usług w sieci. Bez względu na to czy celują w zwykłych użytkowników, czy też kierują swoje działania w stronę firm. W raporcie znajdują się takie informacje jak:

  • Klasyfikacje social mediów ze względu na przeznaczenie,
  • Informacje o strategiach rozwoju z wykorzystaniem social mediów,
  • Korzyści wynikające z social product innovation,
  • Wnioski i rekomendacje.
Przejrzenie raportu zajmie nie więcej niż kilka minut. Wcielenie w życie wniosków, które z niego wynikają potrwa znacznie dłużej. Budowanie od zera społeczności w obrębie danej grupy odbiorców lub tematu nie jest wcale łatwą sprawą. Trzeba włożyć w nią wiele pracy, energii i konsekwencji w działaniu. Warto mieć jednak świadomość, że mechanizmy społecznościowe z powodzeniem można wykorzystywać do rozwoju własnych produktów i usług. Facebook mimo ogromnych możliwości nie nadaje się do wszystkich zastosowań. W większości przypadków użytkownicy chętniej skorzystają z dedykowanego rozwiązania. Wystarczy tylko podstawić odpowiednie zmienne do wzoru.

Źródło obrazka: flickr.com (CC)