Kto, co, jak i kiedy reklamuje się na portalach?

Kto, co, jak i kiedy reklamuje się na portalach?Rynek reklamy internetowej ma się bardzo dobrze. Z roku na rok rośnie coraz bardziej. Specjaliści od sieciowego marketingu i firmy, które zarabiają na reklamach co chwilę znajdują nowe sposoby na wyciągnięcie pieniędzy od reklamodawców. W 2011 roku w Polsce nakłady na promocję w sieci wyniosły 7 mld 492 mlz zł. Dla porównania cały świat internetowego marketingu wart był 106 mld $. Zastanawiasz się czasem kto za to wszystko płaci? W naszym kraju oczywiście nikt nie będzie chciał tego pokazać. W końcu to tajemnica. W zamian za to możesz jednak sprawdzić kto, jak i kiedy reklamuje się na największych zagranicznych portalach.

Serwis, w którym możesz to sprawdzić nazywa się adclarity. Wystarczy, że wpiszesz nazwę interesującego Cię portalu i po chwili otrzymasz wyniki ostatnich kampanii reklamowych na tej stronie. Do Twojej dyspozycji będą takie dane jak:

  • ilość sieci reklamujących się na danej stronie,
  • ilość reklamodawców,
  • ilość przeprowadzonych kampanii,
  • podział ze względu na kraj dla serwisów międzynarodowych,
  • filtrowanie po dacie: od dnia wczorajszego do 3 miesięcy wstecz,
  • udział poszczególnych reklamodawców w reklamach,
  • lista stron, jakie reklamował dany podmiot wraz z ich kategoriami oraz ich udziałem procentowym w kampanii,
  • ogólne informacje o kategoriach reklam wyświetlanych na stronie.
Podsumowanie kampanii w jednym z portali na adclarity.com
Podsumowanie kampanii w jednym z portali na adclarity.com

Bardzo dużo interesujących danych. Poza tabelkami można również wygenerować sobie wykresy. Kampanie konkurencyjnych firm nie będą już teraz tajemnicą. Jeśli danego portalu nie adclarity jeszcze nie śledzi to można zgłosić propozycję badania takiej strony. Przy odpowiednio dużym zasięgu witryny powinno się to udać bez problemu.

Adclarity to narzędzie, które w prosty i skuteczny sposób pokazuje nam tajemnice reklamy na portalach. Szkoda, że narzędzia takiego nie ma w Polsce. Można by dzięki niemu weryfikować swoje wydatki na reklamę i lepiej planować kampanie. Może za jakiś czas coś takiego zobaczymy również u nas. Oczywiście jeśli ktoś odważy się udostępnić takie dane.

Źródło obrazka: flickr.com (CC)