Jak zostać projektantem mody?

Źródło: flickr.com cc - http://www.flickr.com/photos/imdan/305484965/sizes/s/in/photostream/Każdy chce być modny. Każdy chce wyróżniać się z tłumu. Wszyscy chcą być indywidualistami, którzy posiadają własny styl. Nikt nie chce zostać posądzony o kopiowanie, każdy chce być oryginalny. Moda odgrywa w naszym życiu bardzo ważną rolę. Jej dyktatorzy co sezon prześcigają się w tym czym podbić nasze serca i kieszenie. W sieci funkcjonuje sporo serwisów, na których projektanci mogą pokazywać swoje kolekcje i zdobywać w ten sposób popularność. Oprócz serwisów „szafiarek” można spotkać również sporo blogów modowych. Taką stronę prowadzi wspólnie z przyjaciółką Zosią Cudny córka naszego premiera – Kasia Tusk. Niestety w większości przypadków internetowi projektanci ograniczają się jedynie do pokazywania swoich dzieł w sieci. Marzeniem większości z nich jest projektowanie takich kreacji, które później inni będą mogli kupić w sklepie. Dzięki serwisowi VelvetBrigade.com jest to możliwe! Polacy nie są jednak daleko w tyle za Amerykanami i również w naszym kraju działa sklep, w którym można kupić zaprojektowane przez siebie buty.

Poszukiwanie prawdziwych modowych talentów to idea, która przyświecała powstaniu strony. Użytkownicy serwisu mogą w nim zgłaszać propozycje swoich kreacji i głosować na prace innych. Najlepsze dzieła, które wybiorą internauci zostaną uszyte i będzie można je kupić w sklepie internetowym Velvet Brigade.

Po założeniu konta w serwisie możliwe jest wgranie swoich prac i ocenianie innych kreacji. Sporym minusem jest brak kreatora online, ale za to użytkownicy mają dostęp do poradnika o tworzeniu mody oraz mogą przeglądać najnowsze trendy i czerpać z nich inspiracje. Projektanci, których prace zostaną wybrane będą mogli na tym również zarobić. Sklep podzieli się 5% dochodu ze sprzedanej kolekcji. Nie jest to powalająca suma, ale całość kosztów związanych z wyprodukowaniem kolekcji bierze na siebie właściciel strony.

Podobny pomysł działa również w Polsce, ale w przeciwieństwie do rozwiązania zaproponowanego przez VB dotyczy butów. Loft37.pl to pomysł na biznes Joanny Trepki i Pauliny Ady Kalińskiej. Jakiś czas temu postanowiły podbić rynek obuwniczy swoimi produktami: kolorowymi i oryginalnymi butami, które będą wyróżniać się spośród smutnych butów jakie oferuje konkurencja. Pomysł chwycił i posypały się zamówienia.

Na stronie internetowej sklepu możliwe jest stworzenie własnego obuwia, które później zostanie wyprodukowane. Dzięki kreatorowi online można to zrobić w klika sekund. Można wybierać spośród kilku rodzajów butów, kolorów i dodatków dzięki czemu każda z pań znajdzie dla siebie coś ciekawego. Oczywiście nic za darmo, bo za buty trzeba zapłacić. Która z pań nie chciałaby nosić na nogach osobiście zaprojektowanego obuwia? Z pewnością niejedna. Wiele kobiet ma problem z kupnem odpowiednich butów więc Loft37 to sposób na rozwiązanie ich problemów. Oferta skierowana jest jednak dla nieco zasobniejszych dam, ponieważ ceny butów startują od ok. 350 zł za parę. Ale czego się nie robi żeby pięknie wyglądać.

Zrobienie czegoś co wywraca do góry nogami cały rynek czasem wcale nie jest takie trudne. Pomysły takie jak Velvet Brigade czy Loft37 są na to przykładem. W ślad za nimi zapewne udadzą się pozostali gracze na rynku, dzięki czemu zakup własnoręcznych ciuchów za jakiś czas stanie się standardem. Ciekawe kiedy tendencje umożliwiające zaprojektowanie innych produktów przez ich odbiorców pojawią się w pozostałych branżach? Lubię pomysły, w których marzenia stają się rzeczywistością. Jeśli przy okazji znajdzie się rynek, którego jeszcze nikt nie zagospodarował otrzymuje się prostą receptę na sukces. Wystarczy mieć trochę odwagi i zrealizować swoją pasję.