Dzień z mentorem

Źródło: flickr.com cc - http://www.flickr.com/photos/graphistolage/3086863632/sizes/s/in/photostream/Kiedy kilka lat temu próbowałem swoich sił w konkursie na nowe pomysły, które można zrealizować w sieci, zdany byłem tylko na siebie. Miałem dużą wiedzę teoretyczną, masę nowatorskich pomysłów i jeszcze więcej zapału do ich realizacji. Z perspektywy czasu wiem, że to było za mało. Znalezienie wsparcia lub osób, które mogłyby służyć wiedzą lub doświadczeniem w zakresie tworzenia startupów było praktycznie niemożliwe. Każdy z uczestników takich konkursów musiał radzić sobie sam. Najlepszym nauczycielem były własne błędy. Dziś sytuacja jest zupełnie inna i twórcy nowych serwisów i usług sieciowych mogą liczyć na pomoc wielu osób. Jednym z najnowszych i najciekawszych pomysłów w dziedzinie doradztwa w tworzeniu startupów i weryfikacji pomysłów jest projekt „Dzień z mentorem” organizowany na łamach serwisu mamstartup.pl przez agencję interaktywną Autentika. Z przyjemnością mogę ogłosić, że dołączyłem do grona mentorów związanych z tą akcją.

„Dzień z mentorem” to akcja skierowana do osób, które zaczynają pracę przy tworzeniu startupów i chciałby skorzystać z pomocy mentorów. Doradcy to osoby związane z siecią i branżą IT. Wśród nich są Aniołowie Biznesu, właściciele agencji interaktywnych, twórcy serwisów internetowych i różnego rodzaju specjaliści. Doradztwo obejmuje praktycznie każdą dziedzinę jaka związana jest ze startupami. Począwszy od sesji brainstormingowych, po analizę ryzyka, marketing, pr, project management, SEO, regulacje prawne, na zarządzaniu kończąc.

Marketingowy guru Paweł Tkaczyk, prezes zarządu Divante Tomasz Karwatka, fan nowych mediów i gier Jacek Jankowski, naczelny strateg CzArt Dominik Kaznowski, właścicielka agencji marketingu Justyna Dzieduszycka-Jędrach, redaktor naczelny SEM Specialist Leszek Wolany, prezes IAI S.A. Paweł Fornalski, dyrektor zarządzający ŁubuDubu PR Marcin Grządka, prezes zarządu iSecure Sp. z o.o Michał Sztąberek, prezes Mediapolis Krzysztof Urbanowicz, prezes zarządu Autentika Michał Samojlik, doświadczony programista i manager Wojciech Radomski, Anioł Biznesu Marcin Pytel, twórca Ad-Vice Bartosz W. Wieczorek, założycielka kilku bardzo rentownych sklepów internetowych Kasia Ryfka-Cygan, specjalista od SEO Tomasz Kalka, właściciel agencji innowacyjnego marketingu Robert Sosnowski oraz ja Wojciech Drewczyński – to osoby, z którym spotkać można się na sesjach mentorskich.

Jeśli zastanawiasz się nad tym czy potrzebna jest Ci pomoc mentora, to znaczy że jej potrzebujesz. Jeśli po raz pierwszy w życiu próbujesz zrealizować coś w sieci, to wiedz że warto skorzystać z pomocy osób, które mają za sobą doświadczenie. Jeśli wątpisz w to czy Twoja koncepcja może wypalić, pokaż ją ludziom, którzy się na tym znają. Jeśli jesteś w kropce i nie wiesz jak rozwiązać problem, który nieoczekiwanie pojawił się w Twoim pomyśle, nie wahaj się sięgnąć po poradę. Daj szansę sobie i swojemu pomysłowi. Wiedza, weryfikacja założeń, gotowe rozwiązania, pomysły, strategie, praktyczne porady, doświadczenie i czas to zaledwie część z korzyści wynikających ze spotkań. Możesz tylko zyskać. Jak wiele? To zależy już tylko i wyłącznie od Ciebie.